OPINIÃO PÚBLICA E POLÍTICA EXTERNA: O CASO DE PASADENA AOS OLHOS DO GRUPO GLOBO
DOI:
https://doi.org/10.58422/releo2022.e1272Abstract
This article aims to understand the growing connection between the concepts of Public Opinion and Brazilian Foreign Policy within the field of International Relations. To do so, this
study uses the repercussion made by Globo Group - the largest communication company in
the country - about the Pasadena refinery scandal - a corruption case at Petrobras that had
been attributed to former president Dilma Rousseff. This paper proposes to explain the increased power of the non-state actor public opinion within the Brazilian state, to the point of
influencing the nation’s political course. To fulfill the proposal, a methodology was sought
to carry out a broad survey of public opinion, especially those published by the Globo Group
on the Pasadena case in its main communication platforms.
Downloads
Published
Versions
- 2023-05-15 (2)
- 2022-04-11 (1)
Issue
Section
License
A Revista Eletrônica Leopoldianum - Revista de Estudos e Comunicações da Universidade Católica de Santos (ISSN: 2965-9566) é detentora dos direitos autorais de todos os artigos publicados por ela. A reprodução total dos textos em outras publicações, ou para qualquer outro fim, por quaisquer meios, requer autorização por escrito do editor. Reproduções parciais de artigos (resumo, abstract, mais de 500 palavras de texto, tabelas, figuras e outras ilustrações) deverão ter permissão por escrito do editor e dos autores.