O AVANÇO TECNOLÓGICO E O RETROCESSO METODOLÓGICO NO ENSINO DE LÍNGUA ESTRANGEIRA ONLINE
DOI:
https://doi.org/10.58422/releo2023.e1424Abstract
This article aims to analyze the approach and teaching methods adopted by the Duolingo application, a digital platform for foreign language learning. To this end, we present a historical survey of the most relevant methods and approaches to language teaching, comparing their characteristics to the lessons proposed by the application. With theoretical support from Vygotsky's (1984) and Wallon's (1997) social interactionist development and learning theories, Skinner's behaviorist (1957; 1974) and Ausubel's cognitivist (1980) theories, added to the definition and main characteristics of the teaching methods and approach of foreign languages, we can say that on the Duolingo platform the adoption of the Translation and Grammar Method and the Audiolingual Method is evident.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista Eletrônica Leopoldianum - Revista de Estudos e Comunicações da Universidade Católica de Santos (ISSN: 2965-9566) é detentora dos direitos autorais de todos os artigos publicados por ela. A reprodução total dos textos em outras publicações, ou para qualquer outro fim, por quaisquer meios, requer autorização por escrito do editor. Reproduções parciais de artigos (resumo, abstract, mais de 500 palavras de texto, tabelas, figuras e outras ilustrações) deverão ter permissão por escrito do editor e dos autores.