EDUCAÇÃO INDÍGENA: UMA PESQUISA DE CAMPO NA ALDEIA AGUAPEÚ, MONGAGUÁ
DOI:
https://doi.org/10.58422/releo2021.e1176Abstract
This article aims to present data on education of native Brazilians restructured by MEC (Culture and Education Ministry in English) in 1998. It was written to change the preconceptions about schools for Brazilian natives and their education. Focused on the Aguapeú indigenous village, located in the city of Mongaguá, the biggest village in Baixada Santista, the research has comparisons between the educational system outside and inside the village, and also between the Awa Porungawa Dju village, from Peruíbe, and the Aguapeú village. It also presents the problems students and teachers face in terms of school material, classes schedule, and space, as well as it suggests possible solutions.
Published
Versions
- 2023-05-15 (2)
- 2021-08-27 (1)
Issue
Section
License
A Revista Eletrônica Leopoldianum - Revista de Estudos e Comunicações da Universidade Católica de Santos (ISSN: 2965-9566) é detentora dos direitos autorais de todos os artigos publicados por ela. A reprodução total dos textos em outras publicações, ou para qualquer outro fim, por quaisquer meios, requer autorização por escrito do editor. Reproduções parciais de artigos (resumo, abstract, mais de 500 palavras de texto, tabelas, figuras e outras ilustrações) deverão ter permissão por escrito do editor e dos autores.