CHALLENGES AND BENEFITS OF BILINGUALISM:
AN ANALYSIS IN THE LIGHT OF PIAGET, VYGOTSKY, BIALYSTOK AND BRONFENBRENNER
DOI:
https://doi.org/10.58422/releo2024.e1438Abstract
This essay discusses the influence of bilingualism on human development, inferring what some scholars and theorists such as Piaget and Vygostky would think about bilingualism and its influence on the learning process. In this way, this essay aims to explore how learning two languages simultaneously can interfere with learning in different social contexts.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eletrônica Leopoldianum - Revista de Estudos e Comunicações da Universidade Católica de Santos (ISSN: 2965-9566) é detentora dos direitos autorais de todos os artigos publicados por ela. A reprodução total dos textos em outras publicações, ou para qualquer outro fim, por quaisquer meios, requer autorização por escrito do editor. Reproduções parciais de artigos (resumo, abstract, mais de 500 palavras de texto, tabelas, figuras e outras ilustrações) deverão ter permissão por escrito do editor e dos autores.