Didatic transposition in Distance Corporate Education

Authors

  • Denilson de Sousa Cordeiro Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza
  • Renan Antonio da Silva Centro Universitário do Sul de Minas (Vargina – MG).
  • Celi Langhi Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza
  • Helena Gemignani Peterossi Peterossi Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza. -SP

DOI:

https://doi.org/10.58422/repesq.2021.e1017

Keywords:

Transposição didática; educação corporativa; educação a distância; internet.

Abstract

Corporate education has been the subject of several reflections and discussions, given that companies have been facing many paradigm changes, which increases their challenges to survive and thrive amidst new market demands. This paper aims to discuss the applicability of the Didactic Transposition theory in distance corporate education. Based on our review of other academic papers that address theoretical concepts about teaching activities and the use of technological resources, corporate distance education is increasingly less seen as a mere product of the reproduction of traditional teaching-learning mechanisms. The results of the research point to the necessary expansion of research projects and reflections on the current status of development of corporate distance education in Brazilian companies, as there is still a limited understanding of problems related to training and the perceived value of interaction in the creation of knowledge in Brazilian corporate organizations.

Author Biographies

Denilson de Sousa Cordeiro, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza

Aluno do Programa de Mestrado Profissional em Gestão e Desenvolvimento da Educação Profissional no Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza (São Paulo-SP). Graduado em Letras - Português e Inglês pela Universidade Paulista (2014). É militar especialista em Comunicações na Força Aérea Brasileira. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Língua Portuguesa, Língua Inglesa, Informática e Estatística Aplicada.

Renan Antonio da Silva, Centro Universitário do Sul de Minas (Vargina – MG).

Pós-Doutor pelos seguintes Programas de Pós - Graduação: Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Ciências Sociais pela Universidade Estadual Paulista (UNESP/ Marília), História pela University of Warwick (Reino Unido), Ciências Sociais pela Universidade de Santiago de Compostela (Espanha), Educação pela Universidad de Sevilla (Espanha),Ciências Sociais e do Comportamento pela Universidade da Corua (Espanha), Ciências Sociais pela Universidad de Buenos Aires (Argentina), Antropologia pela Universidade de Évora (Portugal), Psicologia pela Universidad de Tarapacá (Chile), Educação pela Universidad Autónoma de Madrid (Espanha), Educação pela Universidade Estadual Do Sudoeste Da Bahia (UESB), Educação pela Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA). Pesquisador no Departamento de Pesquisa do Centro Universitário do Sul de Minas – UNIS. Professor Visitante no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Amazonas – UFAM.Pós-Doutor pelos seguintes Programas de Pós - Graduação: Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Ciências Sociais pela Universidade Estadual Paulista (UNESP/ Marília), História pela University of Warwick (Reino Unido), Ciências Sociais pela Universidade de Santiago de Compostela (Espanha), Educação pela Universidad de Sevilla (Espanha),Ciências Sociais e do Comportamento pela Universidade da Corua (Espanha), Ciências Sociais pela Universidad de Buenos Aires (Argentina), Antropologia pela Universidade de Évora (Portugal), Psicologia pela Universidad de Tarapacá (Chile), Educação pela Universidad Autónoma de Madrid (Espanha), Educação pela Universidade Estadual Do Sudoeste Da Bahia (UESB), Educação pela Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA). Pesquisador no Departamento de Pesquisa do Centro Universitário do Sul de Minas – UNIS. Professor Visitante no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Amazonas – UFAM.

Celi Langhi, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza

Doutora em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano. Professora do Programa de Mestrado Profissional em Gestão e Desenvolvimento da Educação Profissional Unidade de Pós-Graduação, Extensão e Pesquisa do Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza

Helena Gemignani Peterossi Peterossi, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza. -SP

Doutora em Educação. Professora do Programa de Mestrado Profissional em Gestão e Desenvolvimento da Educação Profissional - Unidade de Pós-Graduação, Extensão e Pesquisa do Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza.

References

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Published

2022-01-03

How to Cite

Cordeiro, D. de S., Silva, R. A. da ., Langhi, C., & Peterossi, H. G. P. (2022). Didatic transposition in Distance Corporate Education . EVISTA ELETRÔNICA ESQUISEDUCA, 13(32), 1105–1119. https://doi.org/10.58422/repesq.2021.e1017