Voices and memories in/of school life: the reception of beginning Physical Education teachers in Basic Education

Authors

  • Hugo Norberto Krug Universidade Federal de Santa Maria
  • Marilia de Rosso Krug Universidade de Cruz Alta
  • Rodrigo de Rosso Krug Universidade de Cruz Alta

DOI:

https://doi.org/10.58422/repesq.2021.e1158

Keywords:

Keywords: Physical Education. School everyday. Beginners Teachers. Reception.

Abstract

This study aimed to give voice to beginning Physical Education (PE) teachers in Basic Education (BE), in the school life of the public education network of a country town in the Brazilian state of Rio Grande do Sul, to report the experiences they had in their reception at the basic school. We classify the research as qualitative with an (auto)biographical approach in which we use the oral narrative that was recorded, transcribed and analyzed in the light of the identification of meanings. Ten beginning PE teachers in BE from the educational networks and the town referred to above participated. We conclude that the process of inserting the beginning PE teachers in BE did not adequately cover all the teachers studied, resulting in a tendency to increase difficulties, both for teachers and for the school as an educational institution.

Author Biographies

Hugo Norberto Krug, Universidade Federal de Santa Maria

Doutor em Educação (UNICAMP/UFSM), Doutor em Ciência do Movimento Humano (UFSM), Professor do Departamento de Metodologia do Ensino do Centro de Educação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação (Mestrado e Doutorado) da UFSM, Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação Física (Mestrado) da UFSM.

Marilia de Rosso Krug, Universidade de Cruz Alta

Licenciada em Educação Física (UFPel); Mestre em Ciência do Movimento Humano (UFSM); Doutora em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde (UFSM); Professora do Programa de Pós-Graduação em Atenção Integral à Saúde (Mestrado) da Universidade de Cruz Alta (UNICRUZ); Coordenadora do Curso de Licenciatura em Educação Física da UNICRUZ.

Rodrigo de Rosso Krug, Universidade de Cruz Alta

Licenciado em Educação Física (UNICRUZ); Mestre em Ciências do Movimento Humano (UDESC); Doutor em Ciências Médicas (UFSC); Professor e Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Atenção Integral à Saúde (Mestrado) da Universidade de Cruz Alta (UNICRUZ).

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Published

2022-01-03

How to Cite

Krug, H. N., Krug, M. de R., & Krug, R. de R. . (2022). Voices and memories in/of school life: the reception of beginning Physical Education teachers in Basic Education. EVISTA ELETRÔNICA ESQUISEDUCA, 13(32), 1120–1140. https://doi.org/10.58422/repesq.2021.e1158