Práticas inclusivas e processos pedagógicos emancipatórios

Authors

  • Maria Amélia Santoro Franco Catholic University of Santos/Postgraduate Program in Education

DOI:

https://doi.org/10.58422/repesq.2023.e1525

Abstract

.

Author Biography

Maria Amélia Santoro Franco, Catholic University of Santos/Postgraduate Program in Education

PhD in Education from USP. Full Professor and Researcher at PPGE at the Catholic University of Santos. Leader of the Critical Pedagogy: Practices and Training research group - PPGE/UNISANTOS. Researcher 2 CNPQ. http://lattes.cnpq.br/3600560690195448

References

CHARLOT, Bernard. Relação com o saber, formação de professores e globalização: questões para a educação hoje. Porto Alegre: Artmed, 2005.

FRANCO, Maria Amélia Santoro. Práticas Pedagógicas nas múltiplas redes sociais. In: LIBÂNEO e ALVES, Nilda. Doze temas da Pedagogia: as contribuições do pensamento em Currículo e em Didática. 1 ed. São Paulo: Cortez Editores, 2012, v.1, p. 169-189.

Published

2023-12-18

How to Cite

Franco, M. A. S. (2023). Práticas inclusivas e processos pedagógicos emancipatórios. EVISTA ELETRÔNICA ESQUISEDUCA, 15(39), 444–449. https://doi.org/10.58422/repesq.2023.e1525