Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 44 (2025): Formar para Transformar: Recriações pedagógicas e Desafios para o Cotidiano Educacional
Vol. 17 No. 44 (2025): Formar para Transformar: Recriações pedagógicas e Desafios para o Cotidiano Educacional
Published:
2025-06-04
Capa e Ficha Catalográfica
Expediente
1-3
PDF (Português (Brasil))
EDITORIAL
Formar para Transformar
Recriações pedagógicas e Desafios para o Cotidiano Educacional
Maria Amélia Santoro Franco
4-7
PDF (Português (Brasil))
ARTIGOS
The Connection between Teaching Professionalism and the Category of Teaching Work
Monique Vieira Amorim Bandeira, Otília Maria Alves da Nóbrega Alberto Dantas, Antonia Dalva França Carvalho
8-21
PDF (Português (Brasil))
Rural Education Policy
reflections on the Land Pedagogy course at the Federal University of Espírito Santo (UFES)
Deize Heloiza Silva Degrande, Jaqueline Ferreira de Almeida, Julio Cesar Torres
22-36
PDF (Português (Brasil))
Anguish as a mobilization process of a high school student
Eanes dos Santos Correia, Willdson Robson Silva do Nascimento
37-49
PDF (Português (Brasil))
Educational Counseling in Full-Time Schools
in search of holistic education
Franciele Thomé, Jordana Wruck Timm
50-63
PDF (Português (Brasil))
Antiracist Education in Digital Times
Initial Approaches in Indiara-Go, Brazi
André Luiz Moscaleski Cavazzani, Alessandra Ramos da Silva Oliveira
64-76
PDF (Português (Brasil))
Legal Provisions and Inclusive Practices
Challenges and Possibilities in the Education of Students with Learning Difficulties and Disorders in Brazil
Guadalupe Corrêa Mota Mota, Maristela Cussolim, Claudia Maria Mendes de Sá
77-96
PDF (Português (Brasil))
The presence of active methodologies in the areas of knowledge of the CNPq:
a review of the areas' productions
Marconi dos Santos Ribeiro Júnior, Bruno Silva Leite
97-113
PDF (Português (Brasil))
Humanization in the Curricula of Nursing Courses at Five Brazilian Universities
Luis Fernando Lopes, Erenice Reis Santos, Fábio Franzon
114-131
PDF (Português (Brasil))
Curricularization of Extension
Impacts and Challenges in the Academic Context Based on an Experience Report in the Libras Course at UFABC
portugues, Luiz Renato Martins da Rocha, Leliane Aparecida Castro Rocha
132-149
PDF (Português (Brasil))
The use of Counter-Narratives in Science Education
An exploratory and integrative review
Geisieli Oliveira, Raí Santos, Francisco Ângelo Coutinho
150-161
PDF (Português (Brasil))
RESENHA
Uma NOGUEIRA, Simone do nascimento. Educação Infantil:
A escuta pedagógica na formação de professores. 1ª. ed. São Paulo: Cortez, 2023. 168p.
Maria Alzira Leite
162-171
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
QUALIS
Qualis:
A4
Área do conhecimento:
Educação e Ensino
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
INDEXADORES