Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ)
Vol. 13 No. 29 (2021): FORMAÇÃO DE PROFESSORES: PEDAGOGIA, CRESCIMENTO EMOCIONAL E PAIXÃO DOCENTE (DOSSIÊ)
Published:
2021-03-21
ARTIGOS
Apresentação do Dossiê: Formação de Professores: pedagogia, crescimento emocional e paixão docente
Coordenação: Pedro Demo; Renan Antônio da Silva e Maria Cecília de Souza Minayo
Renan Antônio da Silva, Maria Cecília de Souza Minayo, Pedro Demo
10-13
PDF (Português (Brasil))
Obviedades não óbvias da Educação: entre socialização e rebeldia
Renan Antônio da Silva, Pedro Demo
14-31
PDF (Português (Brasil))
Tricky biases of an academic that thinks it is free from
Renan Antônio da Silva, Pedro Demo Demo, Maria Cecília de Souza Minayo
32-65
PDF (Português (Brasil))
Democracy and active citizenship in Brazil: a critical analysis in the ligtht of Giovanni Sartori’s democratic theory
Ricardo Nogueira Monnazzi, Juvêncio Borges Silva, Luís Felipe Ramos Cirino, Ricardo dos Reis Silveira
66-88
PDF (Português (Brasil))
The presence of students with disabilities in the Regular Educational System: myths, stigms and prejudices
Dalila Viana Guimarâes, Alderise Pereira Quixabeira, Barbara Carvalho Araújo, Ruhena Kelber Abrão Ferreira
89-106
PDF (Português (Brasil))
Aspectos das políticas públicas na promoção da igualdade racial: conquistas e desafios
Public policy aspects in promoting racial equality: achievements and challenges
Felipe Freitas de Araújo Alves, Juvêncio Borges Silva, Ana Patrícia Ribeiro Approbato, Humberto Gomes Amaral
107-121
PDF (Português (Brasil))
Ptophobia in the daily life of elderly people
Renan Nunes Aguiar, Mônica Cecília Santana Pereira, Ana Paula Oliveira Borges, Renan Antônio da Silva, Lilian Cristina Gomes do Nascimento
122-135
PDF (Português (Brasil))
Work and education: instruments for the inclusion of persons with disabilities in society
Marilia Macorin de Azevedo, Lea Rossi, Senira Annie Ferraz Fernandes
136-158
PDF (Português (Brasil))
Public educational policies on digital Technologies: literature review and documentary research
Claudia Vicci Amadeu, Fabiana Parpinelli Gonçalves Fernandes, Renan Antônio da Silva, Lilian Cristina Gomes do Nascimento
159-176
PDF (Português (Brasil))
Análise comparativa entre a democratização eletrônica brasileira e canadense: o Dialoga Brasil e o Suggest a Dataset
José Luís Bizelli, Thaís Conte Vargas, José Anderson Santos Cruz
177-192
PDF
Comparative analysis between brazilian and canadian eletronic democratization: the Dialoga Brazil and Suggest a Dataset
José Luís Bizelli, Thaís Vargas Bizelli, José Anderson Santos Cruz
193-209
PDF (Português (Brasil))
Uso assertivo de narrativas transmídia e de Tecnologias da Informação e Comunicação como ferramentas para fomento da aprendizagem
José Luís Bizelli, Arielly Kizzy Cunha, José Anderson Santos Cruz, Alexander Vinicius Leite da Silva
210-222
PDF
Assertive use of transmedia storytelling and Information and Communication Technology as tools to foster learning
José Luís Bizelli, Arielly Kizzy Cunha, José Anderson Santos Cruz, Alexander Vinicius Leite da Silva
223-235
PDF (Português (Brasil))
Consumer (hiper)vulnerability in cyberspace and the LGPD perspectives
Oniye Nashara Siqueira, Alexandre Celioto Contin, Renato Britto Barufi, Lucas de Souza Lehfeld
236-255
PDF (Português (Brasil))
Teaching practice and digital technologies
Adriana De Marchi Gonçalves, Roberto Kanaane
256-265
PDF (Português (Brasil))
School and itinerant teaching coordinator: what the reality in Maranhão reveals about training and performance
Camila Castro Diniz, Lélia Silveira Moraes
266- 283
PDF (Português (Brasil))
Playfulness as a learning tool for reading and writing
Camila Gonçalves dos Santos do Canto, Patricia Oliveira Crespo Nunes, Ana Cristina da Silva Rodrigues
284-299
PDF (Português (Brasil))
Professional education and languages: teaching languages for specific purposes
Celi Langhi, Senira Anie Ferraz Fernandez, Helena Gemignani Peterossi, Regina Rogick Lopes
300 -309
PDF (Português (Brasil))
Mathematics teaching practice: Building meaning with the help of comic strips
Isabely Melo Silva, Helaina Fátima Vinhas Pereira, José Antônio Araújo Andrade
310-324
PDF (Português (Brasil))
Professional training in the São Paulo state military police
José Roberto Rosas Júnior, Celi Langhi, Helena Gemignani Peterossi
325-339
PDF (Português (Brasil))
School Health Program: interdisciplinarity and intersectoriality
Irlanda Do Socorro de Oliveira Miléo, Marconde Ávila Bandeira, Ney Cristina Monteiro de Oliveira
340-355
PDF (Português (Brasil))
Programa Saúde na Escola: interdisciplinaridade e intersetorialidade
Irlanda Do Socorro de Oliveira Miléo, Marconde Ávila Bandeira, Ney Cristina Monteiro de Oliveira
356-372
PDF
An analysis of knowledge production in Physical Education Journals: the body in focus (2012-2018)
Alderise Pereira Quixabeira, Ruhena Kelber Abrão Ferreira
373-385
PDF (Português (Brasil))
Childhood and youth education challenges: the effects of Covid-19
Aparecido Renan Vicente, Paola Alves Martins dos Santos, Andreza Marques de Castro Leão, Diene Monique Carlos
386-398
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians